Att laga/göra en nagel.

Tänkte visa hur det går till för mig att laga en nagel. Eller ja. Den har vart utan förstärkning ett tag nu, endast nagellack på. Så idag satte jag på nytt med förlängning på mig själv. En liten tutorial. Var lite knepigt eftersom det är fel hand, jag är ju högerhänt.. men vart nöjd!
 
1, det är långfingret som ska fixas. Såhär såg det ut från början.
 
2, Ta bort nagellacket, fila nagel bädden och förbered för att sätta på förlängning.
 
3, förlängning på, se till att kanterna verkligen fastnar!
 
4, fila ner/ släta till guppen som blir mellan riktig och fake nagel, samt buffra hela nagel ytan och tryck bak nagelband. Klipp och det behövs.
 
5, Ta bort fett med nail cleanser, sen på med primer och in i uv i 2 min.
 
6, direkt efter primern är klar, bygg med gelé. In i 2 min i uv.
 
7, torka av den kladdiga ytan med clean off solution. Därefter fila ner ojämnheter samt buffra hela ytan.
 
8, på med ett lager med finish gel, in i 2 min i uv. Fila till eventuella ojämnheter i kanterna och på med lite nagel oja!  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0