Drop them pounds!

Som ni kanske inte vet så ska jag faktiskt vara med och tävla på SVEA cup i taekwondo, i sparring och i tull. Det ska bli jätte kul! Men jag väldigt nervös eftersom det är lite större det vanliga jag har vart på. Det tråkiga just i nuläget är att jag har missat super mycket dyrbar träningstid för att jag har vart sjuk. Jag vet att jag kan tullarna hyfsat, men jag vill verkligen att de ska sitta när jag står där och ska göra dom. Sen när jag sparras (För er som inte vet vad sparring är? Googla det! Nej men, det är som en fight mellan två personer. Jackie Chan typ..) så har jag inte konditionen för det, jag blir trött direkt. Rökning dödar. Sen så har jag lite svårt för att få slagit emot mig men det är något jag verkligen jobbar på!
 
För att komma till poängen! Min tränare ringde här om dagen och sa att jag måste gå ner i vikt (-ish) var inte riktigt så han sa. Jag har skrivit in mig för 56 kilo men min viktklass ligger på 55 kilo. Tänkte att det inte är så farligt att gå ner ett kilo på två veckor? Men när jag ställde mig på vågen har man lagt på sig lite lat kilon och gått upp till närmare 58. Så nu behöver jag inte bara träna utan ändra kosten!! Börjar bli tidspress för att kilona ska rinna av. Men har börjat lite lätt med att laga god och lätt mat!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0