Tävling Svea Cup

Lördag morgon och klockan ringde kl 6. Pigg som ett bär upp och packa ihop grejerna och åka mot Södertälje. Var väldigt mycket vänta. Så alla stod överallt och tränade mönster och annat för att vara beredda. Jag var super nervös!  Mönster var första momentet. Man ska upp på mattan med en annan tjej och utföra det mönster som uppges. Jag kände när jag gick upp vilken black out man fick. Man var helt borta i skallen. Men fick en brons medalj! 
 
Efter det var det nästan 3,5 timmars vänta inför nästa moment. Sparring. Då var jag inte lika nervös för jag hade redan vart uppe på mattan en gång. Jag mötte tre tjejer, alla var högre graderade än mig och var riktigt duktiga. 
Första tjejen jag mötte hade en riktigt hård blick. Hon slog hårt och fick in en häl i ryggen och en smocka i ansiktet. Men var för att jag inte rörde mig så mycket så Kevin gav tipset "dansa runt lite". Nästa tjej fick jag in någon träff men hon var svår hon med, svart bälte. Sedan sista tjejen, Mina som jag hade mött inte Mönster var jag faktiskt skraj för! Men det gick faktiskt bra och jag fick in flera träffa och var mer på. Var riktigt roligt då.
Pratade med henne efter det och hon var super trevlig tjej från Göteborg. 
 
Sen var jag och Kevin kvar ett tag och kollade på när Balk sparrades och fick silver. Så var det hemgång sen. Både jag och Kevin var riktigt trötta så vi orkade inte gå på festen som skulle vart, vi somnade istället till Zohan.  
 
Tack så mycket till dig Kevin för din coachning och för att du var med hela vägen och pushade mig. Tack Sevelin,  mina föräldrar och Micke för stödet och tack för lånet av handskar och hjälm!  Underbar dag!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0