Motivation?

Något sorts trend som jag har genom livet försökt att bryta är just "Ex kan inte vara kompisar" Det tar slut på något vänster, en tappar känslor, en annan vart otrogen eller så har man helt enkelt inte lust till ett förhållande. Men vad den än är så säger man ändå att NEJ, ni kan inte vara kompisar, det kommer aldrig att gå! Jag själv har haft 3 stycken förhållanden som jag vill kalla seriösa. Man tampade i början med att komma över och känslor hit å dit. Men en av dom idag är en av mina bättre vänner. Den andra går det upp och ner med. Men vi är ändå vänner. Jag vill inte säga att vi är osams men som sagt, upp och ner kan relationer gå ibland!Den tredje tampas jag med fortfarande, men ser att "bakom molnen så lyser solen, bla bla bla"..---Det jag ville försöka komma till är att man ska måste försöka respektera varandra och deras tankar/känslor. Gäller inte bara i förhållande, en vän eller ett ex då. Utan alla!Jag själv kan ju säga att jag inte har varit den bästa på att respektera folk genom åren. Men jag är fan så mycket bättre än majoriteten. Jag tampas med mina problem lika mycket som andra och då kommer jag till andra punkten! Man måste låta varandra ha sitt space. Inte bara respekt. Utan om mina vänner är dina vänner och vi inte pratar så betyder inte det att vi stalkar varandra genom att kometera samma väns bild eller status. Respekt och space!
Dags att inse att man har ett underbart liv, dags att gå vidare, dags att inse att det inte blir bättre än så här. Lägg det på hyllan for now! Plocka fram det sen igen när du bryr dig!
Over and out.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0