Ridläger!

I onsdags åkte jag och mamma på ridläger. Var inget internet där så har vart svårt att blogga överhuvudtaget tyvärr. Vart sjukt roligt och givande. Kul att få vara så mycket med mamma också. Hon och jag behövde det! Vi var lite på banan red och ganska mycket i skogen. Var ju ca 32 grader varje dag och stekande sol så man var helt död efter ett pass med hästarna. Först ska dom hämtas i hagen som ligger en bit bort. Som ska ryktas och fixas. Sadlas och trensas, sen ska man på med allt själv. Ut och rida, in med hästen igen,  av med allt, svabba hästen, mata, fixa massor och sen tillbaka till hagen. Var kanske sammanlagt lite drygt en halv timme före och efter ridpassen.  Men nu har man gjort det och jag är stolt över mig själv att jag ens kom upp på hästen! Sen att jag galoppera och hoppade endel .. haha det var grymt!!! Var sååå kul!!! Tack mamma och tack alla ni där ute på Hallmyra. 
 
Sitter och ska kolla film nu. De andra har dragit in mot Visby på cykeln.  Är så jävla deppig att Kevin inte får komma så känner att jag bara vill ligga och dö i sängen. Han är ju för fan mitt liv!!! Men men, får väl överleva...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0