Mitt hår!

Jag gjorde faktiskt naglarna igår! Men har tappat bort min minsta, bästa pensel så jag själv tycker att det bara blev kladdigt! men det får duga några dagar till. Sen blir det på med en vanlig manikyr igen!



Var en del tjejer som frågade på festen om mitt hår, haha.
Så har lite hemlisar (som ni kanske redan vet om)

• Jag färgar inte! Jag tonar bara. senaste gången var när jag skulle från blont till mörkt. Då täcker det bättre med färgning. Men nu kommer jag bara tona när jag har utväxt osv.

• En annan sak är att jag inte plattar det så ofta. Jag har ganska naturligt rakt hår. Men när jag väl plattar så drar jag snabbt igenom bara!

• Jag använder hår olja väldigt ofta. Har använt många olika men nu har jag en spray som är jätte lätt i håret.



• Jag klipper mig själv, fast det är bara topparna. Försöker lära mig att klippa upp själv också. Det är billigare och lättare för då kan man ta som man vill. Om man kan det såklart!

• En till grej som jag tror har en påverkan på håret är hur ofta man tvättar det! Jag tvättar inte håret varje gång jag duschar utan jag tvättar det när det börjar bli stripigt eller MINST 1-2 ggr i veckan. Sen såklart inpackning och inte schamponera ut i längderna!




• Många frågar om min tuppering. Jag gjorde det jätte mycket förut som ni säkert sätt på gamla bilder. Men jag tupperar nästan varje dag. Sen på kvällarna så brukar jag borsta ut det. beroende på hur mycket det är kvar. Jag använder en stor borste, inte kam!, det är mycket lättare att borsta ut!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0