Min "Sminkrutin"

Var sjuk halva dagen från skolan idag. Så innan jag drog till skolan så passade jag på att fota lite.
*
Yes, jag börjar alltid med att (nästan varje morgon) raka under ögonbrynen, istället för att noppa. Hade en liten tutorial på det för lääängesen.
Men iallafall, efter det så brukar jag fylla i ögonbrynen med en lite mörkare brun matt skugga, men en "angel brush" eller vad det heter, liten smal jävel.


Efter det så täcker jag oftast mörka ringar och sånt med concealer och efter det lägger jag på bb-cream men en foundation pensel om jag känner för det, annars hoppar jag det.

Japp Japp, sen så på med lite puder i hela ansiktet!

Nästan halv vägs nu! haha, tar en stor borste som jag har från "smashbox" och sveper på bronser eller vad det heter, under käkbenen/kinderna och typ lite under hakan och lite upp i tinningen och högst uppe i pannan.

Idag så tog jag rouge, brukar välja bort det och bara ha den där "bronsern". Men idag så tog jag den mörkare och då har jag bara det liksom.. mer mitt på kinden inte hela vägen eller vad man säger:P

Ibland så brukar jag ta andra färger, ibland inget alls eller så kör jag lite på en smokey eye. Men idag så använde jag bara de här ljusa färgerna/tonerna. och drog upp lite under brynet eller nåt.

Och såklart! Alla dagar i veckan! Någon form av linje med eyeliner. Tänker inte beskriva hur det går till, men det blir iallafall en linje där när jag är klar!
Sen nu har jag börjat med att böja ögonfransarna men en sån där tång/böjare(?). Men det går i perioder som allt annat!

Sista steget!!! Mascara!
har flera olika men för tillfället så använder jag bara dessa. Och det går till på följande sätt; zigzagging, upp&ner, dra, dra, mera, mera, zigg, ner&upp, zagg
Haha! Men den gula mascaran sen som för att "separera, ge längd och volym som lös ögonfransar" så tar jag den där långa smala silvriga och drar lite fram&tillbaka!

* så!
Ibland så kör jag på med en "finish", lite high liter under ögonbrynen och amourbågen på överläppen. Allra sist nånting återfunktande på läpparna, in my case, always my vaselin!


Kommentarer
Postat av: anette

gillar dina sminktips och ögonbryns tips jätte mycket, tack för att du delar med dig... mer av sådant och för håret naglarna m.m

2013-11-13 @ 10:16:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0