Bråvalla

Vädret var med oss kan jag ju lugnt säga! Det kom lite små skurar då och då men det var nästan bara skönt faktiskt. Vi började med att gå på dom jag längtat efter, A Day To Remember. Dom var grymma! Publiken var grym, musiken var grym och fick en grym plats! Hade stått och väntat en halvtimme bara. Mitt i spelningen så sa Jeremy McKinnon " I want all of you to make me a a circle moshpit" Så HELA publiken började springa runt och fucka ur. Så jävla cool upplevelse. 
Efter det så var vi på Nicky Romero, House musik. Han var så awesome. Han höll tempo hela tiden och peppede publiken hela tiden. Det vart sjukt varmt. Jag hade gummistövlar med tjocka strumpor i. Kännde mig lite som bambi på hal is när jag bara drogs med alla som hoppade hejvilt!
Men jag är glad att jag hade gummistövlar!! Efter de första tio minutrarna på festivalen så hade jag lera upp över knäna. Man vart helt slut efter bara 2-3 spelningar. Kroppen bara la av nästan. Det var ju mycket och långt man fick gå. Så jä**vla ont i fötterna fortfarande. På Dada Life så va varken musiken eller publiken bra. Det var på White stage som var under tak och det var då spöregn utanför så alla pressade sig in för att komma under taket. Jag tror fan inte att jag ens stod på golvet när musiken började. Jag var som fastkilad mellan massa männiksor som hoppade, var fulla och skrek. Man fick en och annan armbåge i sidan när fler och fler bara pressade sig in. Vi var där i kanske 10 minuter, sen försökte vi ta oss ut. Det tog nästan en kvart!! Man fastnade och vart som fast limmad mellan alla! Sjukt.. 
Men då drog vi iallafall till Avicii. Vi var där redan en timme innan han började spela så vi fick riktigt bra platser!! Man kunde se hans fingrar och hans ansiktsuttryck. Han började med att spela "Wake me up" Alla sjöng med. Han var bäst och han gjorde verkligen kvällen!! Jag är dock lite besviken.. Efter att ha spelat i en och en halv timme så avslutade han och sa "Tack bråvalla, jag älskar er" Sen gick han.. Det var hans ända spelning i Sverige innan 2016 tydligen och han sa inget mer. Men kvällen var iallafall lyckad. Vi kom hem klockan 4-5, jag somnade direkt!

 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0