Galaxy nails tutorial

Hade lite tråkigt idag när jag kom hem och vart inspirerad igår utav natthimlen så jag tänkte göra sånna naglar. Här kommer en liten step-by-step på mina "Galaxy nails".
Jag började med att lägga två lager med svart
Efter det så tog jag en gammal make-up sponge (vet inte vad det heter på svenska! haha) och liksom duttade på vitt i olika fläckar.
Sen använde jag dessa färger. De rosa i mitten av "neboulosan" och de mörka blå och lila vart till att sudda ut mot den svarta bakrunden.
Ser lite matt och tråkigt ut nu..
Ta bort överflödigt lack från fingrarna och runt naglarna med tops. Sen så tog jag en glittrig rosa och duttade på litegrann på själva centrum.
Efter det så la jag på ett lager med silver glitter och lite guld glitter. Ville egentligen inte ha så mycket men det var lite svårt eftersom det torkade så snabbt på penseln. Ska föreställs stjärnorna.
Sen avslutade jag med några vita prickar, kors och en liten virvel som ska föreställa stjärnor och en galax. 
Nu sitter jag och äter choklad och är supernöjd över mitt första försök till dessa naglar!
 
Hoppas ni gillar! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0